Upprepar mig men…

…men vädret har inget bättre att erbjuda.

Trevlig ny ”sommar”vecka!
33 thoughts on “Upprepar mig men…

  1. Att det är ett kattnät där på första bilden är ju helt omöjligt att ens gissa, det är ju ett litet konstverk!! Hur länge jag än tittar på det så ser jag inte ett spår av kattnät. Intressant! Lättare då att tolka bild två 😉 Så vacker!
    Nu är vi i mitten av juli och sommaren verkar gå i snigelfart där uppe hos dig i norr. Nu får vi hoppas på lite värme och sol innan hösten och dit är det iallafall ganska så långt kvar.

    Liked by 1 person

    • Förstår att det är omöjligt att gissa sig till ett kattnät. Det består av genomskinliga nylontrådar och ligger där i en hög.
      Ja, vädret vill inte alls anpassa sig efter almanackan och jag bor i Västra Götaland. Istället för på stranden satt jag igår på ett café och fikade med en kompis men det var också trevligt 😀 Tack, Anita!

      Liked by 1 person

  2. Duggregn. Vem var det som sjöng ”och det är bara ….. regn hos mig”? Någon som minns den? Kristallina, och här hos mig skiner solen varmt och underbart idag. Jag hoppas så att den gör det hos dig också!
    Ellington

    Liked by 1 person

    • Du behöver verkligen inte bli avundsjuk med dina fantastiska bilder. Du påminner mig så ofta på att jag vill ha min trädgård tillbaka. Alla dessa tillfällen då man fick fina bilder genom att bara vandra runt där.
      Tack så mycket, snälla ”Jag”!

      Gilla

      • Tack, Kristallina, roligt att du gillar mina bilder, då gillar vi varandras! Du borde verkligen få tillgång till en trädgård, det är ju precis så, orkar man inget annat kan man i alla fall gå ett varv runt huset och se om något har hänt i trädgården.

        Liked by 1 person

  3. Så fina bilder!! Men var bor du egentligen, om det är så kallt och regnigt? Här har juli varit fantastiskt, ja för att vara Sverige då. Det slutar ju aldrig blåsa men det är väl det nya normala (det har blåst/stormat i flera månader, någon dags uppehåll bara då och då), så det där med makrofotografering får man hålla på med jättetidigt på morgonen (det börjar blåsa först senare på förmiddagen) eller i en studio, men vi har haft runt 20 grader eller mer, och inget regn (skulle nog behöva lite).

    Liked by 1 person

    • Jag bor en bit utanför Ulricehamn. Här blåser det alltid. Vi får 2 dagar sommarvärme och sedan en vecka 8-15 grader på dagen. Sommaren har nog hoppat över oss i år. Men, men… inget att göra åt. Vi tar det som det kommer.

      Gilla

Kommentera på svenska, eller på norsk, or in english, oder auf deutsch.

