Eterneller?

eter

Nej, de är inga eterneller utan det som är kvar efter blomningstiden. Fast jag tycker att de är rätt snygga ändå.

etern

Idag läste jag ett inlägg på en tysk blogg som jag tyckte så mycket om att jag måste berätta om det.
Follygirl skriver om en liten bok som innehåller lyckodikter. En av dessa dikter tycker jag så mycket om att jag får översätta det. Den är rolig, invecklad och ändå värd en eftertanke.
Tro inte på det du tänker!
Man ser bara
vad man vet.
Tyvärr vet man
aldrig tillräckligt mycket.
Därför känner man
vad man inte vet.
Så att man vet
vad man inte har sett.
(Peter-T. Schulz) översatt av lilla mig.
Där har ni något att fundera över…..
22 thoughts on “Eterneller?

  1. De lyser lite metalliskt emot en, väldigt fotogenique. Jag kollade under en skogspromenad och det är tistlar av något slag som släppt sina frön och nu har skålen kvar. Snygga bilder!

    Liked by 1 person

  2. Tycker liksom du om det som blir kvar efter blomman och så som du har fotograferat dem här är det säkerligen fler som håller med.
    En tänkvärd dikt som jag måste läsa flera gånger för att förstå innebörden av vilket jag gillar. Inte översatt av lilla dig för du är stor och då menar jag inte fysiskt för den vet jag inget om men din personlighet som sätter prägel på dina inlägg är väldigt betydelsefull för oss som får ta del av den och det tycker jag är stort.

    Liked by 1 person

Kommentera på svenska, eller på norsk, or in english, oder auf deutsch.

