Veckans värsta!

Veckans värsta dag idag som samtidigt blev den bästa dagen. Min favoritgranne har flyttat. Snyfft….
Hon kom upp till mig med en present

gabr

Hur glad blir man inte då på veckans värsta dag?! Efter många kramar med både grannen och hennes dotter tog jag hunden och ville gå en promenad.
Då kom en annan grannes son med det här:

ella

som tack för att jag hjälpte den grannen med en liten grej i några veckor.
Därefter gick jag hundpromenaden, lite gråtfärdig. Det var nästan för mycket av allt på en enda dag.
Veckans värsta hos Marit
21 thoughts on “Veckans värsta!

  1. Så gulliga grannar du har och uppenbarligen är du en lika gullig granne själv 🙂 tråkigt bara att en av dem flyttar, det var fina ord hon skrivit till dig, förstår att du blev rörd.
    Angående veckans värsta.. jag fick inte den utmaningen att riktigt fungera så jag har pausat den. Vissa veckor hade jag inga som deltog och då känns det bara fånigt att fortsätta 🙂 kanske borde jag ha haft ett lite annorlunda upplägg, ska fundera lite och eventuellt komma tillbaka, om du har några tankar och idéer säg gärna till. Det spelar ju i och för sig ingen roll om någon anmäler sig eller inte, tanken var från början att peppa mig själv att skriva lite mer text i bloggen. Jag skriver ju oftast bara helt kort och opersonligt.

    Liked by 1 person

  2. Jag tänker som Freja här ovan: du måste vara en mycket trevlig granne. Mycket ovanligt att få så fin uppskattning visad två gånger samma dag. Tråkigt med grannen som flyttar men de som kommer blir kanske också goda grannar. Men jag förstår att du är ledsen.

    Gilla

    • Kan säga dig att jag var riktigt omtumlad efteråt. Tyckte inte att jag gjorde så stora insatser men som en av de grannar sa: ”Det var kanske inte mycket för dig men betydde otroligt mycket för mig”. Det är förstås sant. Var på vippen att skaffa Facebook bara för den grannen som flyttade. Vi hittade ett annat prat/chatt sätt, tack och lov 😉

      Gilla

Kommentera på svenska, eller på norsk, or in english, oder auf deutsch.

